Whitsundays, Frasier Island and Noosa - Reisverslag uit Whitsunday Islands, Australië van Rianne Gier - WaarBenJij.nu Whitsundays, Frasier Island and Noosa - Reisverslag uit Whitsunday Islands, Australië van Rianne Gier - WaarBenJij.nu

Whitsundays, Frasier Island and Noosa

Door: Anne en Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

10 November 2015 | Australië, Whitsunday Islands

Lieve familie en vrienden,

Helemaal gebroken kwamen we aan in Airlie beach, waar we die dag helemaal niks uitgevoerd hebben. Maar 's avonds wel gezellig met een groepje backpackers wat gedronken.
De volgende dag waren we alweer vroeg uit de veren om naar de Whitsundays te gaan! We vertrokken met een zeilboot naar Whiteheaven beach: prachtige witte stranden met helderblauwe zee, we werden er stil van! 's Avonds op de boot hebben we met de groep gezellig wat gedronken! Anne en ik sliepen in een knusse twijfelaar op de boot, gelukkig hadden we geen last van zeeziekte. De volgende dag gingen we snorkelen bij een van de whitsundays eilanden, waar we tussen super veel mooie kleurrijke vissen zwommen! Ook hebben we daar nog even gekajakt! Daarna zijn we naar een andere plek gevaren waar we snorkelend een turtle hebben gespot!! Turtle: check! Toen was het alweer tijd om terug te varen richting Airlie beach. Tijdens deze koude, regenachtige terugrit hebben we wat Australische uitdrukkingen geleerd van een Australisch koppel, zoals I'm gonna hit the frogue and toad, wat betekent: I'm gonna hit the road. En trouble and strife, wat betekent: trouble with your wife.
Eenmaal weer aangekomen in Airlie beach, hebben we ons even opgefrist om gezellig een drankje te gaan drinken met een groepje van de boot. Die avond was het halloween (dus er liepen heel veel mensen verkleed als lugubere mensen) en de rugby worldcup tussen Australie en Nieuw-Zeeland die 's nachts gespeeld werd. Anne en ik waren zo verrot dat we die worldcup maar hebben overgeslagen. Helaas had Australie verloren, maar onze toekomstige bestemming heeft gewonnen!
De volgende dag hebben we eindelijk weer een keer geshopt. Het was de bedoeling om een bikini te vinden voor Rianne, maar uiteindelijk kwamen we ' thuis' met een jumpsuit, hoed, jurkje en topje. Daarna hebben we heerlijk gerelaxed bij de lagoon in Airlie beach. 's Avonds hebben we wederom een nachtbus genomen naar Rainbow beach. Hier hadden we 's middags een korte briefing voor onze driedaagse tour op Fraser Island, waar we onze jeep groep hebben ontmoet. Ook werden we hier verrast door onze Engelse vrienden van de Rock Tour.
De volgende dag kregen we heerlijke pancakes als ontbijt en begon onze tour naar Fraser Island. We gingen met vier fourwheel drives over het eiland crossen, wat in het begin best even spannend was voor iedereen. We hadden een hele leuke groep met hele goede muziek in de auto! Onze mama en papa (enige stelletje in de groep) van de groep fungeerden ook wel als paparazzi, ze bleven maar foto's schieten van alles en iedereen. Onze eerste stop was een bos, waar we een korte wandeling hebben gemaakt. Vanaf daar reed Anne door het onstuimige bos naar Lake McKenzie, een heel mooi helderblauw meer waar we heerlijk gezwommen hebben. 's Avonds hebben we met onze groep gekookt en drankspelletjes gedaan. Ook zijn we naar het strand gelopen en stonden we onder een prachtige sterrenhemel! De tent waar we in sliepen was nog erger dan de swag in de outback, omdat we alleen in een slaapzak lagen op de harde ondergrond.
De tweede dag van de tour begon met scrambled eggs on toast, heerlijk! We gingen naar Eli Creek waar we met grote zwembanden doorheen dreven! Was erg leuk! Vervolgens hebben we nog een kijkje genomen bij het schip wrak, we waren hier zoveel foto's aan het nemen, dat de andere auto's al bijna vertrokken waren! Chaffeur Rianne moest er snel achteraan crossen om richting de Champagne pools te rijden! Dit waren kleine pools met rotsen, waar de zee overheen spoelde. Twee van onze groep raakten hier nog ernstig gewond, omdat Adam en onze mama perse perfecte foto's wilden hebben. Hierna hebben we nog een berg beklommen voor een mooi uitzichtpunt! Rianne werd hier nog gefotografeerd door een Duitse paparazzi. Op de terugweg naar het kampterrein, kwam onze auto vast te zitten in het zand, omdat Jonathan het heel grappig vond om in z'n drie in zacht zand een berg op te rijden. En diggen maar! We lagen helemaal in een deuk! Op het kampterrein hebben de mannen uit onze groep heerlijk voor ons gekookt! 's Avonds natuurlijk weer drankspelletjes gedaan, waar we aan de praat raakten met een paar Ierse meiden. We zijn ook nog even naar de 'club' geweest en een dansje gewaagd. Daarna konden we moeilijk in slaap komen door een snurkende Adam naast ons.
De volgende ochtend waren we klaar wakker, omdat we vanuit de auto een bruine slang zagen die binnen 5 minuten iemand kan doden.. Dat was wel een beetje creepy.. Maar wel gaaf dat we een slang gezien hebben, check!:p We vertrokken richting Lake Wabby, waar we een helse wandeltocht hebben ondergaan in de smokende hitte. Het eindresultaat was het wel waard, het was een super mooi groenachtig meer! De terugtocht was nog erger dan de heentocht, maar we hebben het overleefd! We zagen daar nog een Goanna, een grote groene lizzard met gele stippen. Eenmaal terug bij de auto, moesten we nog wachten op de gewonden, omdat zij hun wonden lieten helen door de visjes in Lake Wabby. 's Middags reden we alweer terug richting het pondje naar Rainbow beach. 's Avonds hebben we de avond goed afgesloten met karaoken met onze groep C (best group ever!), dit was echt hilarisch!
De volgende dag vertrokken we alweer naar Noosa, waar we in Nomads sliepen. We hebben daar onze was gedaan, boodschappen gedaan en langs de dokter gegaan voor Rianne's suizende oortje (waarschijnlijk opgelopen door het snorkelen bij de Whitsundays). 's Avonds zijn we nog even de bar in geweest met Vicky, Engels meisje van groep C. De tweede dag in Noosa gingen we hiken door het National Park, langs de zee en door de bossen. Ook nog heerlijk op een strandje gelegen, waar we niet durfden te zwemmen door de aanspoelende jelly fish. 's Avonds kwamen we mensen van Fraser Island tegen in de bar, waarmee we een gezellige avond hebben gehad. De derde dag in Noosa zijn we naar de Australian Zoo geweest, de Zoo opgezet door Steve Irwin. Hier hebben we een vogel- en krokodillenshow gezien, schattige koala beertjes vastgehouden en kangaroes gevoerd! 's Avonds zijn we in Noosa uiteten gegaan met een paar mensen van Fraser Island! Heel gezellig en eindelijk goed voedsel!:p
De volgende dag zijn we met de Greyhound bus naar Brisbane gegaan, waar we nu zijn! Yesss, eindelijk bijgewerkt!!! Wij gaan hier heerlijk relaxen en helemaal niks doen, mag ook wel een keertje! Tough life!:p

Jullie horen hopelijk weer snel van ons!:)

Liefs, Anne en Rianne

PS: Foto's zijn we van plan om morgen up te loaden!

• 10 November 2015 - 09:06

Aad Hoeboer.:

Hallo Saampjes.
    Zo herkenbaar jullie avonturen! Allemaal bekende plekjes voor mij.Fraser en the Witsudays zijn prachtig! Geniet van jullie reis!
    Groeten Aad

• 10 November 2015 - 12:33

Carla :

Wat een gave reis zeg! Zet Australië geloof ik ook maar op mijn bucket-list! Knuffel voor allebei van het thuisfront.

• 10 November 2015 - 14:15

B&J:

We kijken uit naar de foto's!

• 10 November 2015 - 21:33

Tom:

Mooie verhalen dames!

Super om te lezen hoeveel plezier jullie maken met zijn 2-en! Beetje rustig aan met al die drank he ;-).
    Ik kijk uit naar de foto's!

X Tom.

• 11 November 2015 - 08:43

Tom:

Mooie foto's! Vooral die van de apostelen!

Ik kan ze alleen niet allemaal openen?

• 13 November 2015 - 08:09

Ellen:

Heey meides,

Wat een te gekke avonturen beleven jullie zeg, ik zie wel, ik ben nog lang niet klaar met Australie:)))
    Misschien leuk om ook Dick mee te nemen in jullie mailbestand mbt tot jullie reisverslagen:

zalm56@gmail.com

Hoe was het zeilen naar Airly Beach?
    Stond er voldoende wind om te zeilen?
    Daar ben ik wel ff benieuwd naar.
    Ik wilde zelf ook graag zeilen maa rDick was bang dat er te weinig wind zou staan.

Dikke kuzzz
    op naar het volgende verslag, thnxxx voor de moeitexxxx

• 30 November 2015 - 09:30

Marloes,:

Gaaf verhaal weer meiden, jullie hebben echt een verschrikkelijk leventje daar lees ik al. Kom maar snel weer terug ;)
    Veel plezier nu in New Zeeland!!! Xx Marloes

• 10 December 2015 - 15:50

Aad Hoeboer:

hoi Zijn jullie al weer thuis?