1e week in Aussie: Melbourne en Great Ocean Road - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rianne Gier - WaarBenJij.nu 1e week in Aussie: Melbourne en Great Ocean Road - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rianne Gier - WaarBenJij.nu

1e week in Aussie: Melbourne en Great Ocean Road

Door: Anne en Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

22 Oktober 2015 | Australië, Melbourne

Lieve familie en vrienden,

Eindelijk ons eerste reisverhaal uit Australië! We zijn nu alweer één week op reis en in die week hebben we alweer zoveel gezien en meegemaakt, dat we nu pas onze mooie verhalen met jullie kunnen delen!
Zaterdag 10 oktober was er een groot afscheidscomité aanwezig op Schiphol, we waren verrast, echt super lief dat jullie er allemaal waren!
Met enige haast door de douane heen, vlogen we in het grootste vliegtuig ter wereld naar Dubai. We vlogen met Emirates, wat een top vliegmaatschappij is dat! Na een korte stop in Dubai vlogen we naar Singapore, waar we een wat langere stop hadden. Tijdens een toiletbezoek werden onze namen omgeroepen, terwijl het nog helemaal geen tijd was om te boarden! We haastten ons naar de informatiebalie, waar we te horen kregen dat er wat met onze visa aan de hand was. Gelukkig was dit snel opgelost! We konden weer even rustig zitten, waar we aan de praat raakten met twee Australische farmers, die ons heel veel tips gaven over Australië! We moesten even wennen om in het Engels te praten, maar al snel ging dat makkelijker. We merkten toen al hoe vriendelijk en gastvrij Ozzies zijn! Met deze tips rijker, namen we de laatste vlucht naar Melbourne, waar we vroeg in de ochtend aan kwamen. Eenmaal in het hostel aangekomen, wilden we een kort dutje doen om vervolgens de stad te gaan bekijken, maar we werden 18:00 uur pas wakker! Oepss... Het was dus gelijk etenstijd en we besloten om een Hollands prakkie te koken. 's Avonds hebben we nog even de skyline van Melbourne bekeken.
Door onze jetlag waren we al om 5:00 a.m. wakker en presteerden we het nog om een tour van half 11 te missen. We besloten om zelf de stad een beetje te verkennen en 's middags een tour te doen. Melbourne is een stad met verschillende gezichten, van mooie oude gebouwen, zoals St. Paul's Cathedral, State Library, Shrine of Remembrance, Koninklijke Tentoonstellingsgebouw, tot aan funky areas met veel graffiti, moderne winkelcentra, China Town en sportcentra, zoals de Australian Open en Cricket Stadion. Als echte tennisliefhebber wilde Anne natuurlijk graag even op de foto bij de Rodlaver Arena! Op de derde dag in Melbourne gingen we 's avonds naar St. Kilda, waar we tijdens de zonsondergang pinguïns hebben gespot!!! Dit was heel bijzonder, de pinguïns kwamen terug van het vissen en zochten hun slaapplek op onder de stenen van de pier. Één pinguïn was een echt show-off, waardoor we die goed op de foto hebben kunnen zetten!
De volgende dag stond eindelijk de Great Ocean Road op ons programma, waar we super excited voor waren! Met de gedachte een schattige Nissan Micra te hebben gehuurd voor drie dagen, kregen we een upgrade naar een Nissan Dualis, a 'little' SUV! (Dit heeft wel een kleine verklaring nodig: we hoopten namelijk op navigatie, maar alle TomToms waren helaas al uitgeleend.. Aangezien wij toen een beetje hopeloos om ons heen keken, gaf de verkoper ons uit medelijden een auto met ingebouwde navigatie!) Maar toen moesten we nog linksrijdend uit Melbourne komen met deze grote bak en het stuur aan de verkeerde kant:o Gelukkig was onze heldin Rianne zo dapper om het eerste stuk te rijden. De ruitenwissers hebben op volle toeren gedraaid (i.p.v. het knipperlicht dat nu rechts zit;)) en we zijn pro geworden in het links rijden Maarrrrr volbepakt gingen we de Great Ocean Road af (240 km langs de kust), WAUW wat was dat mooi zeg!! Witte stranden met rotsen in de branding en heldere blauwe zee als uitzicht. Natuurlijk wilden we direct de eerste dag de twaalf apostelen zien, die heel mooi belicht waren door de zonsondergang. Dit was zeker een hoogtepunt van de Great Ocean Road! Alleen hadden we ons niet gerealiseerd dat we beter niet na zonsondergang moesten gaan rijden. Lees: pikke donker door het bos rijden en Anne die ongeveer aan het raam geplakt zat om te kijken waar de weg heen ging. Maar na twee angstaanjagende uurtjes waren we bij het hostel aangekomen en hebben we geen kangoeroe geraakt!
De volgende dag stond in het teken van koala's spotten en reden we naar de Kennett River. En na ongeveer een halve minuut was het al raak: een chillende koala in een boom! Het mocht natuurlijk niet bij één koala blijven en daarom besloten we naar boven te hiken, waar we nog vijf koala's hebben gezien! Ze zaten wel verspreid hoor, ze lieten ons wel lopen! Na deze lange boswandeling zijn we naar Cape Otway gereden, waar we de Lighthouse hebben bekeken en beklommen. Dit viel iets tegen, maar gelukkig hadden we het tweede kaartje gratis gekregen (door onze schattige puppy ogen). We besloten om weer op tijd terug te rijden, zodat we niet weer in het donker terug moesten rijden. Eenmaal in het hostel aangekomen, hebben we een lekkere pasta gekookt! Na dit culinaire hoogstandje voor ons doen, raakten we aan de praat met andere hostelgangers en werden ons wat horror verhalen verteld over backpackers die in een soort gelijk bosgebied verdwenen, waar wij in het pikke donker hebben gereden... Gelukkig hebben we die nacht heerlijk geslapen!
De derde dag hebben we langs the Triplett Waterfalls gelopen, wat erg mooi was! Daarna reden we in één keer terug naar Melbourne en hebben de auto (zonder schade) afgeleverd bij de autoverhuurder! 's Avonds hebben we even in ons hostel gerelaxed, want de volgende dag hadden we een vroege vlucht naar Alice Springs (woestijn in het midden van Australië). En as we speak tikken wij dit verhaaltje aan de kant van het zwembad van het hostel in Alice Springs, waar het 37 graden is! Morgen wacht ons een super leuke 3-daagse tour naar the Ayers Rock (Uluru) en Kings Canyon! We're excited and keep you posted!!

(Dit reisverslag zou eigenlijk afgelopen zondag upgeload moeten worden, maar door WiFi problemen bij het hostel, kunnen we dat nu pas doen. We hebben de 3-daagse tour bij the Ayers Rock er al opzitten, maar daar horen jullie meer over in ons volgende reisverslag!)

Liefs, Anne en Rianne

• 22 Oktober 2015 - 11:10

Aad Hoeboer:

Ontzettend veel plezier met jullie reis.
    Laat weten indien mogelijk waar jullie heen gaan. Ik kan dan wat tips geven over hoe en wat.
    Ik denk na 9 keer in Australie geweest te zijn dat ik wel het en een en ander weet.
    g,day. Aad van de 7e etage Haga
    p.s. Ik denk dat ik ga genieten van jullie reis.

• 22 Oktober 2015 - 11:28

Aad Hoeboer:

IK begrijp dat jullie nu in Alice zijn.
    Ga naar AYERSROCK EN THE OLGA,S
    lOOP DE WANDELROUTE TUSSEN DE DOMES VAN DE OLGA,S DOOR. prachtig.
    Start wel vroeg vanwege de hitte
    Probeer rond Ayersrock te lopen. ong 8km Neem water mee
    Probeer ook naar Kings Canyon te gaan. DAT IS IETS OM NOOIT TE VERGETEN.
    Klim naar de top en loop de toproute. Ga naar de uitkijkpunten. SCHITTEREND!
    Bekijk onderweg alle bezienswaardigheden.
    Joyce reed in een dag naar the rock en na 4 dagen weer in een keer terug naar Alice. We hadden geen 4 wheeldrive. Dus alleen over de verharde wegen. Ontzettend veel te zien.
    G,day Aad

• 22 Oktober 2015 - 22:09

Adri:

Hallo meiden,
    geniet van het mooie Australië. Dinsdag met mijn vriendin op stap geweest, zij is in juli-aug een maand daar geweest. Haar zoon is met zijn gezin voor een jaar in Sydney voor werk. Als je een Sven en Simone tegenkomt, doe ze de groeten! Haha, dat zal wel niet gebeuren hoor. Liefs, X

• 22 Oktober 2015 - 23:05

Tine:

Hello Girls, leuk om jullie verslag te lezen! Have fun! Liefs 10

• 24 Oktober 2015 - 10:21

Trudi Van Doornik- Van Berkel:

Leuk om te lezen, ik ben benieuwd naar de foto met pinguïn xx

• 25 Oktober 2015 - 08:24

Sharlet:

Hi lieve Rianne en Anne, wat een geweldig verhaal en gaaf om te lezen hoe goed het met jullie gaat!!! Jeetje Melbourne zo mooi zo leuk! Heel veel plezier met alles en we blijven je site volgen ;)
    Grt, Sharlet

• 25 Oktober 2015 - 14:56

Judith:

Hahaha, die ruitenwissers ja!! Zooo herkenbaar! :-D Klinkt goed allemaal! Veel plezier verder! Groetjes, Judith

• 25 Oktober 2015 - 15:30

Tom:

Mooi verhaal dames! Goed om te lezen dat jullie zo genieten!!

Ik mis alleen de foto's!!

X Tom

• 25 Oktober 2015 - 18:34

Andre De Gier:

Een mooi avontuurlijk begin van jullie reis,maar niet van die enge zaken opschrijven hoor dat is niet goed voor de bangerikjes onder de thuisblijvers. Groet van Rahila en papa

• 25 Oktober 2015 - 18:55

Bram En Jeannette.:

Ha meiden,

Super leuk jullie reisverslag te lezen! Kijken uit naar het volgende....en de foto's!

Enjoy! Groet B&J.

• 29 Oktober 2015 - 18:31

Angela:

Hee meiden!!
    super leuk verhaal! blijf vooral schrijven

• 29 Oktober 2015 - 21:08

Brenda:

Onwijss leuk!!! Geniet er nog van :)
    En inderdaad, na zonsondergang rijden, doe je 1 keer en nooit meer hahah!
    Heel veel plezier nog :)

• 10 November 2015 - 06:54

Rianne De Gier:

Bedankt voor de lieve reacties allemaal! De foto's volgen nog!