The Outback and Cairns (Reef and Daintree) - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Rianne Gier - WaarBenJij.nu The Outback and Cairns (Reef and Daintree) - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Rianne Gier - WaarBenJij.nu

The Outback and Cairns (Reef and Daintree)

Door: Anne en Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

10 November 2015 | Australië, Alice Springs

Lieve familie en vrienden,

Het is alweer een tijd geleden dat jullie wat van ons gehoord hebben. We waren onze blog even helemaal zat door technische problemen, maar we hebben weer goede hoop dat we jullie vaker op de hoogte gaan houden!
We waren gebleven bij de outback waar we een driedaagse tour hebben gedaan. We werden 's ochtends om 5.30 uur opgehaald door een busje (genaamd Sheila) van ons hostel in Alice Springs. We werden al snel in het diepe gegooid en moesten één voor één onszelf voorstellen en ons favoriete dier met super power op de ramen tekenen (vooral voor Anne een hele uitdaging!). Het ijs was snel gebroken en er ontstond een gezellige sfeer! Eerste stop was Kings Canyon, een roodkleurig steenachtig gebergte. Met 40 graden dit gebergte bekeken (helaas was de grote klim gesloten, grote teleurstelling voor Anne). Vooral Rianne genoot optimaal van dit gebergte (zei niks, kon alleen maar water drinken:p). Hier hoorden we ook een Nederlands stel in onze groep over 'big greenhouses' praten, waardoor we erachter kwamen dat ze uit het Westland komen, uit de Lier en Hoek van Holland (hoe toevallig)! Hierna kwam de oermens in ons naar boven, want we gingen hout sprokkelen voor ons eigen kampvuur. We waren helemaal in ons element. Even later was Rianne afgekoeld en kon ze genieten van het mooie zoutmeer. Aangekomen op ons kampterrein (lege vlakte) gingen we met de hele groep koken. Zo hadden we zelf brood gemaakt met bloem en bier (echte bakkertjes) en chili concarne gekookt. Onder het genot van een cider (ons favoriete drankje hier) nog rond het kampvuur gezeten. Daarna kregen we uitleg over onze swag (hele grote slaapzak) wat onderbroken werd door een korte zandstorm:p. Hierdoor toch maar met onze swag onder een overkapping geslapen.
De volgende dag werden we fris en fruitig om 5.00 uur gewekt en stond Kata Tjuta op het programma. Dit is een heel mooi gebergte en Kata Tjuta betekent many heads. Het lijkt dus op meerdere hoofden, heel logisch;). Na een mooie wandeling in een aangename temperatuur reden we verder naar Uluru (de grote rode steen!!), waar we eerst naar een aboriginal center gingen. Daarna reden we naar een uitkijkplek waar we de zonsondergang gingen bekijken, waar onze super tourguide Matt voor ons kookte. Hier hadden we de grootste lol met een Engels koppel en onze grote Duitse vriend AJ! We liepen altijd vertraging op, omdat AJ weer op de grond lag om een mooie foto te maken ('everything for the right angle') :' ). Ondertussen zat de sfeer er goed in in de groep en maakten we een grote entree op ons kampverblijf met het zingen van 'We are the Champions'! 's Avonds liet onze tourguide Matt een speciale plek zien waar we de sterrenhemel perfect konden zien. Hele mooie afsluiting van de dag!
De volgende dag waren we weer vroeg uit de veren om een wandeling rond Uluru te maken. Er zijn veel heilige plekken waar je geen foto's mag maken, omdat dat 'sensitve sides' zijn voor vrouwen of mannen. Ook hebben we geleerd dat de aboriginals niet willen dat Uluru beklommen wordt en de mensen die dit wel doen, 'dickheads' worden genoemd. Tijdens de wandeling waren we met een groepje aan het 'oppassen' op onze Japanse opa en oma, die de dag ervoor 'even' zoek waren.. We hadden Matt nog nooit zo gestresst gezien! Daarna reden we naar het vliegveld waar veel mensen helaas weggingen :' (. Maar gelukkig bleef onze vriend AJ wel en hebben we veel spelletjes gespeeld in de bus. Eind van de middag kwamen we weer aan in Alice Springs en zijn we als afsluiting met Matt en een klein groepje wat wezen eten. Superrrrr tijd gehad in de outback! De volgende dag konden we eindelijk heerlijk uitslapen en lekker aan het zwembad liggen. Aan het eind van de middag vlogen we alweer naar Cairns.
Aangekomen in Cairns kwam Ellen op ons afgerend en was het super leuk om eindelijk een bekend gezicht te zien (en zeker die van je lieve schoonmoeder)! Op de camping werden wij heerlijk verwend door Dick en Ell met een eigen caravan met eigen douche!!:) We gingen gelijk af op de toastjes met kaas, want we zijn hier op rantsoen! De hele avond aan één stuk door gekletst. De volgende dag kregen we een rondleiding door Cairns van tourguide Dick en hebben we wat dingen geregeld. 's Avonds zijn we naar de Victoria Night Market geweest, waar Ell een overheerlijke Aziatische massage kreeg en we met z'n vieren gezellig een drankje hebben gedaan! Daarna hebben we een hele leuke avond gehad in Gilligans (een groot partyhostel) en de volgende dag waren we niet zo fris en fruitig, maar hebben we allerlei tours geboekt en bij de lagoon (openbaar zwembad) gelegen. Aangezien we toch in onze relax modus waren, besloten wij ook een Aziatische massage te ondergaan, echt heerlijk!:)
De dag erna zijn we met een super mooie boot wezen snorkelen op de Great Barrier Reef. Een grote whitetip reef shark gespot en vele andere visjes en nemo kon ook niet ontbreken! Super gave dag gehad! Natuurlijk weer 'even' Gilligans aangedaan, maar de volgende dag hadden we alweer een druk programma. We gingen op twee-daagse tour in de Daintree, het oudste regenwoud ter wereld. In de bus ontmoetten we Marijn (dutchie), waarmee we gezellig optrokken. We werden langs allerlei mooie plekken geleid en hebben gezwommen in een mooie beek met een waterval. We gingen ook op 'krokodillenjacht' en ja hoor, na vijf minuten was het al raak: crocodilee! Missie geslaagd dus! Ons resort lag middenin het oerwoud en was een paradijsje dat grensde aan een onbewoond strand. 's Avonds hebben we in het oerwoud een film gekeken: fantastisch!
De volgende dag gingen we met een groepje dutchies op zoek naar een meer waar je met lianen in kon springen. Liftend kwamen we aan bij een kabbelend beekje: niet het lianenmeer dus:p. Maar we hebben de grootste lol gehad met Mark (de enige man in het groepje) die als een held op sokken een riviertje overstak (lees: met handen en voeten over een boomstam kruipen). Marijns favoriete slogan was: bij twijfel altijd doen! Daarom besloten een aantal van ons te gaan zwemmen in het beekje! 's Middags hebben we met de tour door de Mangrove gewandeld en gestopt bij een overheerlijk ijsfabriekje, met ijs gemaakt van ingredienten uit het oerwoud. 's Avonds hadden we een gezellig afscheidsdinertje met Ellen, Dick en Marijn! 's Avonds natuurlijk Gilligans weer aangedaan, waar we een gezellige avond hadden!
De volgende dag huurden we een auto met het groepje dutchies en zijn we naar de Crystal Cascades waterfalls gereden. Heerlijk gezwommen in het water en lol gemaakt met elkaar! Heerlijk om weer even met gezellige Hollanders te zijn!:) 's Avonds hebben we met z'n allen gegeten en alweer afscheid genomen van elkaar helaas. Die nacht vertrok namelijk onze nachtbus naar Airlie Beach. In ons volgende reisverhaal horen jullie hier meer over!

Liefs, Anne en Rianne

• 10 November 2015 - 09:14

Aad Hoeboer.:

hallo Saampjes.
    Mooi he the Daintree.
    Met het kleine veer over de daintreeeriver.
    Wij zijn daar ook geweest. Ik al een aantal malen.
    Op weg naar Cape tribulation kun je regelmatig stoppen langs de oceaan.
    Nergens mag je zwemmen vanwege de krokodillen. En guess wie dat natuurlijk wel gedaan hebben?
    Ja Joyce en ik/ We wilden gewoon effe afkoelen.
    Jullie reizen op de goede manier . En zien de belangrijkste dingen! Goed zo.
    Ik geniet van jullie verhalen
    Gaat zo door!
    Greetz AAD

• 10 November 2015 - 10:19

Jan Peet En Lia:

Wat een mooi verhaal en wat maken jullie mooie dingen mee. Genieten volop en wel de moeite waard. Dank jullie wel voor het mooie verslag. Nog heel veel plezier en de mooie momenten samen.
    Veel liefs vanuit De Lier en op naar het volgende mooie verslag ,xx, Jan Peet en Lia.

• 10 November 2015 - 13:34

Miranda:

Hoi Anne en Rianne,
    Wat een superleuk verslag, met een glimlach zitten lezen, wat een mooie dingen maken jullie mee.
    Heel heel veel plezier, wij genieten hiervandaan met jullie mee.
    Groet en liefs,
    Miranda (en de rest van de van Veldens)

• 10 November 2015 - 14:07

B&J:

Hoi meiden,

Wat een leuk reisverslag! En wat zien jullie een heleboel!
    We kijken uit naar het volgende verslag!

Groetjes

• 11 November 2015 - 19:34

Kees Verkade:

Hallo Anne en Rianne, leuk, bijna jaloers makend, verhaal. geniet ervan!!

• 13 November 2015 - 07:45

Ellen:

Lieve Anne en Rianne,

Zo he he eindelijk zit ik weer achter pc thuis en krijg ik de mail open en dit is makkelijker reageren dan op het ini mini scherm van mijn i-phone:)

Wat vond ik het leuk om met jullie in het speciale vakantieland Australie te zijn, en dat wij, Dick en ik, een stukje deel uitmaken van jullie reisverslag.
    Het eerste gedeelte van jullie verslag heb ik in geuren en kleuren. in life van jullie gehoord en genoten van jullie enthousiasme.
    Ha ha en het tweede gedeelte heb ik zelf meebeleefd! Hoe gaaf is dat!
    Ik ga nu snel naar jullie volgende verslag.

kuzzzzzzzzzzz

• 30 November 2015 - 09:22

Marloes:

Ha sis en rianne,

Wat een super gave avonturen hebben jullie beleefd! Krijg zelf allemaal flashbacks terwijl ik het lees. Good times! Dus ik zou zeggen : ga zo door meiden!! Geniet ervan! ga ik nog even jullie volgende verhaal lezen.
    Dikke kus Marloes